Strona idei i inspiracji

Szwedzi wysyłają SMSy krwiodawcom

Szwedzi wysyłają SMSy krwiodawcom

Szwedzki bank krwi w ramach akcji sms do krwiodawców wykorzystuje technologię powiadomień SMS do ratowania ludzkich żyć i uświadamiania społeczeństwa.

SMS do krwiodawców.

Genialne w swojej prostocie i skuteczne jak diabli – tak najkrócej można opisać Szwedzki system CRM przeznaczony dla krwiodawców.

Zaimplementowany ostatnimi czasy szwedzki system alertów tekstowych zrobił prawdziwą furorę na całym świecie: rodzimy bank krwi powiadamia krwiodawców poprzez SMS za każdym razem, gdy ich krew jest używana. Inicjatywa ma na celu poprawę świadomości tematu potrzeby oddawania krwi. Inicjatywa Szwedzkiego banku jest odpowiedzią na zmniejszające się zainteresowanie tematem krwiodawstwa wśród Szwedów


 

Reklama:


Cały czas staramy się rozwijać sposoby na lepsze dotarcie do krwiodawców” – mówi w jednym z wywiadów prasowych Karolina Blom Wildberg, kierownik komunikacji w służbie krwi w Sztokholmie.

Program sms do krwiodawców rozpoczął się w Sztokholmie trzy lata temu, ale w ostatnim czasie znacząco zyskał na popularności po pozytywnym odbiorze przez środowisko.
Rozgłosowi sprzyja fakt, że Krwiodawcy mogą również udostępniać informacje o ich wkładzie w mediach społecznościowych.
Nasza inicjatywa jest widoczna zarówno w mediach społecznościowych, jak i tradycyjnych dzięki systemowi powiadomień SMS” – mówi Blom Wildberg- „przede wszystkim uważamy, że przyciąga krwiodawców, którzy niejednokrotnie powracają do nas, aby oddać krew.

The New York Times informuje, że w ostatnich latach znacznie zmalała ilość przeprowadzanych transfuzji krwi, głównie ze względu na dynamiczny rozwój medycyny. Niemniej, oddawanie krwi jest wciąż potrzebne, a według Czerwonego Krzyża każdy litr krwi pomaga uratować życie nawet trzech osób.


szwedzi-informuja-dastawcow-krwi
Prosto ze Szwecji: wizualna prezentacja zapasu danego typu krwi

Szwedzka inicjatywa sms do krwiodawców znacząco poprawiła świadomość oraz zaangażowanie krwiodawców w cały proces dzielenia się swoją krwią.

Reklama:

Efekty potwierdza przeprowadzone podobne badanie, które przeprowadził Johns Hopkins z Uniwersytetu Medycznego. Zaobserwował on efekty dzielenia się tematem dawstwa narządów w mediach społecznościowych.

Badanie nosiło nazwę „Efekt Facebooka” i potwierdziło, że akcje wykonane na portalach społecznościowych w ramach tematu dawstwa narządów, a zwłaszcza udostępnianie i komentowanie, przyczyniło się do znacznej poprawy ilości rejestrowanych osób.

W dniu badania 57451 użytkowników Facebooka udostępniło status związany z podzieleniem się swoimi organami na swoich prywatnych profilach.

W kolejnym dniu zarejestrowano 13012 nowych dawców organów zapisanych online do programu.
Jeżeli uda nam się umiejętnie wykorzystać panujący trend w dłuższej perspektywie, możemy liczyć się z osiągnięciem o wiele większej skali” – powiedział lider badań Andrew M. Cameron, profesor chirurgii – „Potrzeba dawców znacznie wyprzedza dostępną podaż, a akcja przeprowadzana w mediach społecznościowych może zmienić ten rozkład sił”.

Źródło: Sweden Blood


Gdyby akcja „SMS do krwiodawców” ruszyła w Polsce to jak powinna wyglądać?

Podziel się inspiracją. Pomóż innym.
   

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.


Chcesz wiecej cotygodniowych inspiracji? Zapisz się teraz



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *